Începând cu anul şcolar 2016-2017 toate unităţiile de învăţământ copşean s-au unit(administrativ) într-o singură structură sub stindardul Liceului Tehnologic "Nicolae Teclu" Copşa Mică, urmând ca în viitor să treacă la titulatura de colegiu.

Structura Liceului Tehnologic ,,Nicolae Teclu” Copşa Mică:

Grădiniţa cu program prelungit Copşa Mică
str. Salcâmilor nr. 21, tel. +4 0269 840240

Şcoala Gimnaziala Copşa Mică
str. Laborator, nr. 45, tel. +4 0269840591

Liceul Tehnologic "Nicolae Teclu" Copşa Mică

Clubul Elevilor din Copşa Mică

Cercul de informatică

Informatica, una dintre cele mai noi materii studiate in mediul preuniversitar, se bucura de o deosebita atentie din partea elevilor, cadrelor didactice, parintilor si autoritatilor competente si responsabile ale statului. in momentul de fata, cand se fac investitii pentru informatizarea invatamantului, cand interesul elevilor atinge cote inalte si cand cadrele didactice specializate in informatica sunt relativ tinere si dornice de afirmare, trebuie depuse toate eforturile de a armoniza cele enumerate mai sus cu scopul de a descoperi si forma acei tineri care sa fie in stare sa se abata de pe drumul batatorit, al utilizarii unor tehnologii inventate si create de altii, spre necunoscut si investigarea acestuia, spre sansa de a-si dezvolta spiritul inventiv si creator pentru a atinge finalitatea procesului de invatamant care consta in invatarea de a gandi.

Asa cum inteleptii antichitatii au constatat ca nu se puteau face progrese in nici o stiinta fara studiul temeinic al filosofiei, observam ca astazi nu se poate face scoala fara utilizarea instrumentarului (hard si soft) al tehnologiei informatiei, respectiv al informaticii. Secolul in care traim este dominat de explozia informationala care va genera o revolutie a comunicarii. Tinerii intra in contact cu aceasta lume noua, invata totul din mers, navigheaza pe Internet, viseaza la o afacere sau la un loc de munca in care un rol important sa fie detinut de tehnologia informatiei, de computer. Printre disciplinele care ar putea sa formeze si sa dezvolte capacitatea tinerilor de a gandi, informatica are un rol esential.

Elevii trebuie sa afle care sunt acele functii care doar prin mijloacele tehnologiei informatiei ne stau la dispozitie; ce fel de instrumente exista; la ce se folosesc acestea; cum se folosesc; cum trebuie sa caute eficient in aceasta lume foarte bogata a informaticii.

Nu este nevoie sa se predea integral mite teme legate de unele instrumente informatice, alese la un moment dat. De asemenea, nici incapatanarea de a preda mereu ultimele noutati nu se justifica in invatamantul preuniversitar. in predarea informaticii nu exista sabloane sau retete care sa fie obligatorii, in schimb este nevoie de talent si de dorinta de a descoperi chemarea, vocatia, pentru meseria de profesor. Aceasta chemare trebuie adusa la suprafata, trebuie constientizata.

Cateva principii care stau la baza predarii ar fi:

- dezvoltarea deprinderilor de utilizare a unui sistem de calcul si a unor produse soft de larga raspandire;
- dezvoltarea gandirii algoritmice, a spiritului inventiv si creator;
- dezvoltarea deprinderilor necesare activitatilor individuale si in echipa;
- constientizarea conexiunilor dintre informatica si societate;
- dezvoltarea deprinderilor de modelare, simulare si control, necesare in proiectarea algoritmilor.

Pentru a asigura impactul social cuvenit, interdisciplinaritatea informaticii nu trebuie privita simplist. Editorul de texte vegheaza asupra respectarii regulilor ortografice, tabelatorul inlatura o serie de dificultati si o cantitate mare de efort cand e nevoie de statistici, iar programele de instruire usureaza munca profesorilor, reduc efortul elevilor, infrumuseteaza procesul didactic. Internetul poate fi asimilat cu o biblioteca infinit de mare, este un adevarat tezaur care va trebui sa ajunga un izvor de cunostinte, atent alese si fructificate sub indrumarea profesorilor. in Clubul Copiilor si Elevilor Copsa Mica, in cadrul Cercului Informatica, un numar de 196 elevi(cu varste cuprinse intre 7 si 18 ani), incearca sa patrunda pe drumul cunoasterii si deprinderii de a lucra cu calculatorul si cu programele existente.

Activitatea la cerc se desfasoara pe trei nivele educationale si anume:

- la primul nivel, unde participa elevi din ciclul primar de invatamant, se urmareste familiarizarea copiilor cu instrumentul de lucru care este calculatorul(parti componente si modul lor de utilizare) si cu unele aplicatii simple, de genul editoarelor grafice(Paint, PrintArtist, etc.) si a editoarelor de texte(Word, WordPad);
- la al doilea nivel, frecventat de elevi din ciclul gimnazial, pe langa aprofundarea cunostintelor despre calculatoare, editoare de text si imagine, se introduc notiuni de algoritmi, limbaje de programare, sisteme de operare precum si generalitati despre Internet(ce este, cum se navigheaza, mesaje, etc.);
- la al treilea nivel, unde se lucreaza cu elevi de liceu, se aprofundeaza cunostinte dobandite in cadrul orelor de curs, despre limbaje de programare(se dezbat diferite metode de elaborare a algoritmilor) si Internet(moduri de cautare eficienta a informatiei, construirea unor pagini web, etc.).

Pentru anii urmatori ne propunem ca un numar tot mai mare de elevi sa participe la activitatile desfasurate in cadrul cercului si speram ca, cunostintele acumulate le vor oferi posibilitatea de a deveni oameni de baza, creativi, intreprinzatori, capabili de a gasi solutii eficiente la problemele lumii de maine.

Cercul de protectia mediului

Cercul de Protectia Mediului functioneaza cu un numar de noua grupe si un efectiv total de 135 elevi din clasele II-XII.

Activitatea cercului prin natura continutului sau, prin marea diversitate a formelor si mijloacelor, a cadrului natural in care se desfasoara, se inscrie in cadrul actiunii generoase de educare ecologica a elevilor, de formare a acestora in spiritul pretuirii si dragostei fata de natura, pentru ocrotirea si conservarea mediului inconjurator.

Profilul cercului fiind de protectia mediului contribuie la:
- formarea conceptiei materialist-stiintifice despre natura si societate
- formarea constiintei si conduitei ecologice

Activitatile se desfasoara pe o tematica diversa, care cuprinde inclusiv probleme de ecologie, abordand teme si subteme in cadrul unei tematici largi specifice profilului cercului social-utile, de ocrotire a florei si faunei in special a celei ocrotite, de combatere a eroziunii solului, de plantare a pomilor si a perdelelor forestiere, de amenajare a parcurilor si gradinilor, de colectare a plantelor medicinale si a fructelor de padure etc.

Toate aceste activitati, desfasurandu-se in mijlocul naturii, contribuie la cunoasterea si protectia ei.

O conditie esentiala a muncii educativ-formative in cadrul cercului de Protectia Mediului o constituie alegerea adecvata a metodelor, a mijloacelor si formelor de realizare, a scopului si obiectivelor propuse care sa asigure dezvoltarea capacitatii intelectuale, de creatie a trasaturilor morale ale elevilor. De aceea e necesara folosirea celei mai bune metodologii care se bazeaza pe respectarea urmatoarelor principii: - mobilizarea libera si optionala a elevilor in desfasurarea activitatilor;

- imbinarea armonioasa a activitatii teoretice cu activitatea practica si de cercetare;
- diversificarea continutului si a actiunilor in cadrul cercului;
- activizarea elevilor in procesul de asimilare;

Impreuna cu profesorul, elevii cerceteaza, invata, descopera, se informeaza dobandind prin efort propriu, cunostinte noi.
- imbinarea activitatii individuale cu cea de grup
- asigurarea unui climat afectiv in cadrul cercului

In cadrul cercului obligativitatea este inlocuita cu pasiunea, interesul pentru o activitate variata lasand camp liber creativitatii si initiativei.

Putem realiza un cadru variat elevilor prin desfasurarea lucrarilor in laborator si mai ales in laboratorul imens si inepuizabil al naturii.

Protectia mediului, valorificarea resurselor materiale sunt cateva din problemele actuale ale omenirii care puse in atentia membrilor cercului vor contribui la descoperirea unor solutii, cautarii necesare rezolvarii problemei existente pe planeta noastra. in cadrul cercului de ,,Protectia mediului" pot fi incluse teme ca:

- ocrotirea naturii si a mediului ambiant
- elemente de monitorizare a mediului
- vizite la agentii de Protectia Mediului si statii meteorologice
- cunoasterea rezervatiilor naturale nationale si din Europa
- floricultura si arboricultura ornamentala.

Finalizarea activitatii cercului prin participarea la diverse expozitii si concursuri scolare, ofera activitatii cercului un profund caracter practic, creandu-le copiilor starea de emotivitate si dorinta continua de afirmare.

Primar

Featured author image: Educaţie

Daniel-Tudor Mihalache

Online, în slujba cetăţeanului

COPȘA MICĂ Vremea